2008. november 26., szerda

Milánói makaróni és császármorzsa

Hozzávalók:

1 közepes vöröshagyma
negyed kg gomba(csiperke)
20 dkg sonkaparadicsompüré
25 dkg makaróni tésztareszelt sajt(füstölt)
zsiradék
bors

A hagymát megpucoltam, felaprítottam és bedobtam egy serpenyőbe, (amibe előzőleg zsiradékot tettem) üvegesedni.Közben megpucoltam a gombát, felszeleteltem, félretettem. Csíkokra vágtam a sonkát is, félretettem.

Mikor a hagymát jónak találtam, beledobtam a gombát, kicsit összefőztem, majd mehetett bele a sonka és a paradicsompüré, amiről nincs pontos adatom, érzésre tettem bele. Sóztam, borsoztam, majd megvártam míg egyet rottyan és hozzáöntöttem egy kis vizet is. Így főztem szerintem jó 15- 20 percig.

A desszert: császármorzsa

A hozzávalók 2 nagyétkű főre:

20 dkg búzadara
2 tojás
majdnem 4 dl tej
5-10 dkg mazsola (inkább 10)
10 dkg zsír vagy margarin
10 dkg cukor
baracklekvár


A cukor felét a langyos tejbe kevertem, kicsit megsóztam, beleöntöttem a mazsolát és a búza darát. Állni hagytam, míg a dara magába szívja a tejet, miután ez még egy óra múlva sem teljesült maximálisan, úgy döntöttem, hogy így is jó és folytattam a tevékenykedést vele.

A tojások sárgáját elkevertem a maradék cukorral és a darás masszához öntöttem, csakúgy, mint a kemény habbá vert tojásfehérjéket is.Ekkor egy serpenyőben zsiradékot hevítettem és beleöntöttem a masszát. Folyamatosan kevergettem, míg el nem kezdett szétválni darabokra. Baracklekvárral ettük.

Nincsenek megjegyzések: