2008. november 30., vasárnap

Készítsünk sajtot 1.

Van néhány receptem sajtkészítéshez, de a mai napig nem igazán próbálkoztam vele. Aztán ma reggel egyszerűen rájöttem, hogy itt az idő. Negyedóra alatt elkészült (plusz néhány óra keserves várakozás, amíg a hűtőből végre kiveheted) és az látvány csodás, szeletelhető csemege, menő krémsajt ízzel. Folyt köv.....Csináljatok ti is.

Hozzávalók:

50 dkg túró
0,5 l friss tej ( lehetőleg tehénből legyen és ne dobozból)
1 tojás
1 kk.kanál só
1 kk.kanál őrölt kömény
1 kk.kanál szódabikarbóna
5 dkg margarin
lenmag
bármi, amit a sajtban szeretsz: petrezselyem, bors, hagyma, gomba stb..ez nem kötelező.

A tejet felforraljuk, beleborítjuk a túrót. és újra felforraljuk ( én beledobtam egy citrompótlót, hogy biztosan összemenjen a tej), ettől a tej összemegy, szépen leszűrjük és a lábasba visszatesszük. Beleütjük a tojást , margarint és a többi hozzávalót. A lenmagot a végén amikor már levettük a tűzről.

Addig főzögetjük, kavargatjuk, amíg a tojás ki nem csapódik, ekkor a sajt nyúlóssá válik. Beleszórjuk a lenmagot kb 1 ek. és porcelántálba öntjük. A porcelántálat előzőleg vajazzuk ki, és szórjuk meg lenmaggal, szépen fog mutatni a sajt oldalán.

Hűtőbe vele, néhány óra múlva tányérra borítjuk, sokat segít, ha a tálat forró vízbe mártjuk, akkor könnyen kijön a sajt.

Forrás: Ízrobbanás

Nincsenek megjegyzések: