2008. november 26., szerda

Almás, zelleres rakott krumpli


hozzávalók:
(4 személy)

3 nagyobb krumpli
1 zeller
2 zöldalma
1 vöröshagyma
2 dl tejszín
10-15 dkg sajt
vaj

fehérbors
szerecsendió

a sütőt előmelegítettem 180°-ra. A krumplit, a zellert, és az almát meghámoztam, a zöldségeket vékony karikákra vágtam, az almát pedig négyfelé daraboltam, kimagoztam, majd vékony szeletekre vágtam. a hagymát megpucoltam, és félkarikákra szeleteltem.

Egy tűzálló tálat kivajaztam, majd rétegezve leraktam a hozzávalókat ebben a sorrendben: krumpli - zeller - alma - krumpli - maradék zeller - alma - hagyma - krumpli. A krumplis sorsokat mindig sóztam, és borsoztam. a tetejére reszelt sajtot szórtam, és meglocsoltam a tejszínnel. alufóliával lefedve sütöttem kb 30-35 percig, majd nélküle addig, míg meg nem pirult a teteje. Citromos-bazsalikomos paradicsomsalátát csináltam hozzá.

Forrás: Vegasztrománia

Nincsenek megjegyzések: