2009. január 21., szerda

Hagymás-juhtúrós quiche


Hozzávalók:


tésztához: 15 dkg liszt
1 tojás
7 dkg vaj

töltelékhez: 2 szál hagyma
kb. 20 dkg juhtúró
1 dl tejszín
2 tojás
bors
vaj 

A tésztát még reggel elkészítettem: egyszerűen összegyúrtam a hozzávalókat, majd folpackba csomagolva a hűtőbe tettem. Mivel ott volt több, mint két óra hosszát, eléggé megkeményedett, de egy-két perc átgyúrás után simán tudtam vele dolgozni.
 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Elővettem a pitesütő formát, és bele nyomkodtam a tésztát. Az ilyen omlós tésztákkal én általában nem nagyon szoktam küzdeni nyújtófával meg hasonlókkal, egyszerűen az ujjaimmal belenyomkodom a tepsibe vagy formába és kész. Megszurkáltam villával, majd 10 percre betettem a sütőbe.
 
Vajon megdinszteltem a karikára vágott hagymát, hozzáadtam a juhtúrót, a tejszínt, a tojást. Sót nem tettem bele, mivel a túró elég sós volt, a borsot meg elfelejtettem :-), de nem hiányzott túlságosan, meg azt utólag is lehet pótolni. 10 perc után kivettem a tésztát, ráöntöttem a tölteléket egyenletesen, majd 20 percre visszatettem a sütőbe. Langyosan ettük.
Forrás: Gigi

Nincsenek megjegyzések: