2009. július 3., péntek

Grillezett gomba barnarizzsel

Hozzávalók:

- fejenként 2-3 gomba
- fokhagyma, (2-3 gerezd, passzírozva vagy reszelve)
- juhtúró vagy füstölt sajt
- rozmaring
- grill fűszer
- bors

Elkészítés:

A megmosott gombafejeket megszabadítjuk a száraitól és megszórjuk frissen őrölt borssal,  grill fűszerrel, majd megtöltjük a juhtúróval vagy sajttal. Teszünk rá fokhagymát, megszórjuk rozmaringgal és grillen addig sütjük, míg megolvad a túró/sajt.  Én, Tara, egyszerűen csak beteszem a sütőbe, jó az úgy is.


Barna rizs kuktában

Barna rizst én már nagyon sokszor próbáltam főzni, és soha nem lett igazán jó. Vagy maccsos volt, vagy kemény, valahogy az íze sem jött ki igazán... mígnem ki nem próbáltuk kuktában. Hát én azóta fehér rizst nem is akarok enni.

A kuktába beleteszem a rizst kétszeres mennyiségű vízzel és ízesítéssel (bors, só, petrezselyem). Kb. fél óráig főzzük és a végén egy csírás mennyei ízű köret születik belőle. Imádom! (Ja, és én mindig a tesco-s barna rizst veszem, nekem az nagyon bejött.) - mondja ezt Bea.  Így is el lehet készíteni, én sosem főznék kuktában, maradok a jól bevált módszereknél: két és félszer annyi víz, mint amennyi a biorizs, kb 20 percig főzöm egészen kis lángon, akkor leveszem a tűzről és párolódik még vagy húsz percet. Finom lesz nagyon, petrezselyemmel és kurkumával szoktam ízesíteni.

Nincsenek megjegyzések: